Zo schrijf ik een winnende LinkedIn post

Een knaller van een LinkedIn-post. Eentje die veel hartjes krijgt. En bereik, en viral, en echt. Jemig, dat is veel. Hoe doe je dat?

Ik zou liegen als ik zeg dat ik het antwoord heb

Dit is míjn antwoord. Ik check mijn notities. ‘Zo schrijf ik een LinkedIn-post’, top die doe ik. Moet lukken in vijf paragrafen. De eerste kun je vaak schrappen. Kijk maar, kan hier ook.

Voor mij werkt dit: 

Een grijpgrage, klikwaardige kop
Een pijnlijk herkenbare situatie
Een lijstje met oplossingen
Een oproep-tot-actie
Een glimzin of twee

En hup, een handje sterrenstof.

Iets ongrijpbaars, iets echts. Omdat jij ook in je hemd gaat. Hierzo, voor De Wereld op LinkedIn. Omdat je hoopt dat je ideale klant meeleest. Op hoop van zege.

Nou, vooruit. Zo doen? 

En dan sluit ik knallend af - ka-boem - vuurwerk. Tenminste, dat denk ik. En nou maar bidden tot het algoritme. Maar eerlijk: als je uit je hart schrijft, kan dat algoritme wel z'n koffers pakken. Toch?

Tja, zo'n winnende post. Hoe doe je dat? 

Als je maar dicht bij jezelf blijft.

Terug naar blog