Zorg voor zorg.

Klant
Zilveren Kruis
Taak
Interactie ontwerp, In-house design team
Startpunt
Wat gaat er te gebeuren?
Naast prijs, concurreren zorgverzekeraars op persoonlijke aandacht.

Mensen willen weten waar ze aan toe zijn. Denk dan aan het behandeltraject, welke aanbieders er in de buurt zijn of wanneer een rekening betaald moet worden. Eerder stond deze informatie verspreid over verschillende tools van Zilveren Kruis. Hier binnen navigeren is lastig voor patiënten en hun naasten.

Samen met Zilveren Kruis hebben we gestreefd naar een allesomvattende tool voor het samenstellen van een persoonlijk zorgplan. Daarmee meerdere Zilveren Kruis- tools samengevoegd tot één geheel.
Mijn taken
Schetsen, schetsen, schetsen
In het begin heb ik inzichten opgedaan bij het merk-, identiteit- en ontwikkelteam. We werkten samen met de ontwerpers en ontwikkelaars van Zilveren Kruis, om snel te itereren. Hierna begon ik al gauw met het in kaart brengen van de flow. 

Dit resulteerde in een serie flowcharts en priority guides. Daarna heb ik gedocumenteerde wireframes (desktop en mobiel) gemaakt, evenals gedetailleerde interactieve prototypes.
Wilt u het bonnetje?
Weten wat je te wachten staat
Na inloggen met DigiD, kan een klant écht zien waar hij aan toe is. Zo heb je snel zicht op wachttijden, prijzen en aanvullende zorg. Deze informatie sla je op in het 'bonnetje' rechtsboven, die je als PDF naar jezelf mailt. Ouderwets? Een oplossing die iedereen past.
Rij te lang?
Wij helpen je wachten
De wachttijd kan snel oplopen. In de tussentijd geholpen worden is dan wel zo fijn. Zilveren Kruis biedt op verschillende punten in de reis extra diensten aan, bijvoorbeeld de Zorgcoach. Deze en meer zijn allemaal te vinden in dezelfde tijdlijn in de Zorgverkenner.
Proces
Sprintje trekken?
De eerste versie van de tool werd in drie maanden ontwikkeld.

We verwerkten regelmatig updates en werkten in-house met het sprint team. Ik was hierin verantwoordelijk voor het interactie ontwerp. Na het opleveren van een MVP van ons product, hebben we geholpen bij het testen van het product met klanten van Zilveren Kruis. Deze inzichten leidde tot versie 2.0 van de Zorgverkenner. Een vloeiende ervaring, als basis voor toekomstige ontwikkelingen.
Resultaat
In een rechte lijn door
Door informatie uit betrouwbare bronnen aan elkaar te koppelen, kan Zilveren Kruis de digitale klantreis versoepelen. De Zorgverkenner slaat een brug tussen consument en zorgverlener.

Zilveren Kruis heeft de Zorgverkenner geleidelijk uitgerold als hun nieuwe digitale propositie. Eén die in toekomstige campagnes wordt ingezet bij de promotie van hun merk. 

Benieuwd of ik jouw merk kan versterken? Laten we eens praten.
Bekijk de Zorgverkenner 👈🏻 terug naar al het werk