Online makers.

Klant
Praxis
Taak
Interactie ontwerp, Gebruikerstest
Startpunt
Een echte maker weet wat ‘ie wil.
Altijd zijn vertrouwde producten, met een beetje korting als het kan. De Praxis app is daarom het zwitsers zakmes van de Praxis klant. Voorzien van een fris geel jasje is ‘ie klaar voor de toekomst. Tjokvol handige features waarvoor mensen vaak terugkeren. Doen ze dat vaak genoeg, dan belonen we ze voor hun loyaliteit. 

In een samenwerking met WeAreBrain en New Craft werkte ik als UX Designer aan het interactie ontwerp voor de nieuwe Praxis-app ‘voor de makers.’ 
Mijn taken
Schetsen, zweten, herhalen
Tijdens een volle (en zeer hete) designsprint werkte ik aan verschillende prototypes. Samen met copywriters, strategen, services designers én een product owner vanuit Praxis, koersten we af op een grote gebruikerstest op vrijdagmiddag. Na een vlotte uitwerking van de flows, kwam ik tot overzichtsschermen. Hiermee klikte ik een werkbaar prototype in elkaar, wat we in de Praxis winkel voorlegden.  
Als de basis maar ligt
Welke type scherm is hier nodig?
Om de vaart er in te houden, maakte ik een reeks aan template schermen. Met deze bouwblokken schetsen we snel een app in elkaar. Dashboard tot splash, onboarding tot account. Het zit er allemaal in.
Systeemdenken
Met de juiste stenen
Een merk als Praxis (Maxeda) heeft z'n digitale zaken op orde. Zo ook als het gaat om een design systeem. Ik deed een voorzet voor het nieuwe design, op basis van de huidige online stijl. Met deze demo trokken we de koele bouwmarkt in en spraken daar verschillende winkelende doe-het-zelvers aan.
Resultaat
Een stijgende lijn
Na de sprint week dook ik samen met de Praxis product owner in een traject met het development team. Ik voorzag de applicatie van tekst en uitleg, en verwerkte feedback in het nieuwe interactie ontwerp. De uiteindelijke designs zijn intern uitgewerkt. 

Pas ik ook in jouw team als UX'er? Laten we eens praten.
Bekijk de app 👈🏻 terug naar al het werk